Actualitat

Pepa Quinteiro, primera dona galerista a l’Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi.

10 de juny de 2021

 Ahir, dimecres 9 de juny, va tenir lloc la solemne sessió pública a l’Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, on es va dur a terme el nomenament de Pepa Quinteiro Giner com a acadèmica corresponent per Reus. 

L’acte va tenir lloc a la Llotja de Mar de Barcelona i va estar presidit per l’Excel·lentíssim Dr. Arquitecte Josep Muntañola Thornberg. El galerista i acadèmic Josep Canals va encarregar-se d’oficialitzar la presentació de Pepa Quinteiro, qui serà la primera dona galerista de l’Acadèmia. A l’acte va assistir la regidora de Promoció de ciutat, Senyora Montserrat Caelles, en representació de L’Il·lustríssim alcalde de Reus, el Senyor Jordi Barnadas, representant de les GAC (Galeries d’Art de Catalunya), familiars i amics respectant les limitacions d’aforament. 

Pepa Quinteiro, propietària i directora de la galeria Anquins a Reus, ha realitzat al llarg de la seva trajectòria una important tasca de difusió de l’art al territori i de promoció de nous artistes. La galeria va ser fundada el 1973 per Pepita Giner i Antonio Quinteiro, pares de Pepa Quinteiro, qui des de l’any 1992 va fer-se’n càrrec per continuar el seu llegat alhora que impulsar nous projectes. Anquins és una de les galeries d’art de referència fora de Barcelona i en la darrera dècada, s’ha internacionalitzat a través d’Internet i participant en fires d’art a Europa i als Estats Units. El nomenament com a acadèmica suposa un reconeixement de la seva feina i un altaveu pels professionals galeristes. 

 Dins el seu discurs, Pepa Quinteiro va remarcar la importància de les galeries d’art com espais oberts a la ciutadania que volen apropar l’art al públic i la necessitat de reforçar la xarxa de galeries d’art per tot el territori. També va apuntar que seria bo que el galerisme comptés amb una formació reglada. D’altra banda va demanar fomentar l’educació en l’art i la col·laboració d’institucions, empresa privada i mitjans de comunicació per tal d’aconseguir una major participació de la societat. Per últim, va reflexionar sobre com la digitalització ha permès l’expansió de la cultura globalment, en detriment de la presencialitat, fonamental per a la contemplació de l’art, motiu pel qual considera esencial preservar els espais de les galeries