Exposició

‘Catch And Release’

27 juny — 17 juliol, 2025

«Catch and Release» és un conjunt de pintures que responen en diversos graus al concepte titular, que es refereix al procés de retornar un peix a l’aigua després de la seva captura. La meva pràctica s’inverteix àmpliament en la idea de la imatge com a força, més que no pas com una composició de les seves formes constituents, que després són mal·leables a les necessitats de la imatge.

D’aquesta manera, «Catch and Release» es refereix a la provisionalitat dins de la pintura. Dins de la seva producció, les pintures reflecteixen el procés de pesca. Un cop m’apodero d’una imatge i començo a representar-la en pintura, la pintura actua com un lloc de resistència, i només puc retenir una imatge durant un cert temps abans que s’hagi d’alliberar. En cas contrari, la imatge pot ser subsumida per la pintura, o viceversa. Sempre hi ha aquest risc de violència. Com els peixos d’aigües profundes, les pintures pateixen un trauma de canvi de pressió quan les traiem dels regnes de la ment a la fisicalitat de la pintura?

El contingut d’aquestes obres presenta un interès per les imatges i les narratives d’una nostàlgia arrelada a l’Americana, així com preguntes sobre on la nostàlgia xoca amb la fantasia i el mite. Més enllà de la pesca, les pintures aborden àmpliament temes relacionats amb el que es perd en la captura i el que es guanya en l’alliberament.

Més Informació

Dates: 25 de juny – 17 de juliol, 2025
Adreça: Trafalgar, 70, 08010 Barcelona
Horari: dilluns a divendres 10 h-20 h; dissabtes d’11 h-14 h 16 h-20 h; diumenges d’11 h-14 h
Telèfon: (+34) 93 452 81 62
eMail: info@pigmentgallery.es
Adreça web: pigmentgallery.es