Exposició
Didier Lourenço: Una obra particular i universal
19 març — 30 abril, 2021

Didier Lourenço: Una obra particular i universal
Didier Lourenço és un dels artistes actuals de més èxit i projecció internacional de la galeria. El dia 19 de març presenta a Reus les seves darreres pintures i una novetat: les escultures pintades o ànimes de metall, com a l’artista li agrada anomenar. Didier Lourenço estarà present el dia de la inauguració de 17 a 20h. La galeria és oberta a tothom i no cal cita prèvia, només cal respectar l’aforament que actualment és del 50%.
L’obra de Didier atrau la mirada i connecta amb gent de les cultures més diverses. Es tracta d’una obra particular i universal com comenta el crític d’art Ricard Mas en el text que ha escrit pel catàleg editat per la galeria i que us podeu descarregar en la web: www.anquins.com



L’obra alegre, colorista i directe de Didier Lourenço té moltes més lectures de les que pot semblar en una primera mirada. Ricard Mas ens descobreix algunes de les seves claus:
“Lourenço no explica històries, encomana estats d’esperit. Les seves ubiqües protagonistes, de vegades acomodades en un sofà, d’altres en bicicleta, revelen plenitud. La plenitud quotidiana de qui habita el present, l’aquí i l’ara. Davant seu, no cal que ens preguntem qui és aquesta noia que ens torna la mirada, lliure de preocupacions; sabem que som nosaltres mateixos per dins.”
“Fixem-nos en les seves multituds urbanes: gent que va d’ací a allà sense mirar-se, alguns a peu, d’altres en bicicleta, hi ha qui passeja el gos. Són figures geometritzades, poc personalitzades, cadascú va per ell… i tot i això es tracta d’una obra amable. Poder passejar per la ciutat fent la teva, sense sotmetre’t a l’escrutini dels altres –com passa en alguns pobles–, és un acte de llibertat. De fet, les democràcies modernes basen la llibertat en el dret a la intimitat.
I encara un detall que no és gratuït: en alguna d’aquestes multituds, hi passa la “noia de Lourenço” en bicicleta i ens torna la mirada. Es tracta d’un recurs que ja empraven els renaixentistes italians per establir connexió amb l’espectador.”
Una exposició suggerent que de ben segur us farà somriure i qui sap si descobrir el que s’amaga darrere de la “Primera persona”, aquesta dona universal que és protagonista en totes les seves obres.
Més Informació
Dates: 19 de març – 30 d’abril de 2021
Lloc: Campoamor, 2 – 43202 Reus
Horari: dimarts a divendres 11 h-13.30 h 17 h-20 h dissabtes 11 h-13.30 h Tardes visites concertades
Telèfon: +34 666 674 996
eMail: info@anquins.com
Adreça web: anquins.com